„ Egy jó DJ nem csak lejátssza a zenéket egymás után, történeteket is mesél velük..”

 

Napjaink  egyik legjellegzetesebb DJ párosa; Kaveh Soroush és Kalle Ronngardh Tarantula EP-je abszolút berobbanás volt a köztudatba, azóta siker, pompa és csillogás. Erről is mesélt Kaveh, meg tehetségről, szar mainstream zenékről, kreatív folyamatokról.

 

Hogyan kezdődik a sztoritok? Mindig is DJ akartál lenni?

Igen. És nem. Mindig szerettem az elektronikus zenét, de csak jóval később kezdtem el lemezezni, amikor már aktívan jártam klubokba.

 

Milyen zenék voltak / vannak leginkább hatással a sítlusotokra?

Ha nem számítjuk a Depeche Modeot és az olyan zenéket, amik csak tartalmaztak elektronikus elemeket… talán Jean Michel Jarre  ’ Oxygen ’ albuma hagyott bennem igazán mély nyomot. A nagybátyámnak megvolt lemezen és mióta először hallottam, úgy gondolom, mindenki tartozik magának annyival, hogy legalább egyszer végighallgatja életében. Épp olyan aktuális még mindig, mint a megjelenése napján.

 

Vannak szinte pofátlanul sikeres zenéitek- mennyire befolyásolta ez a további munkátokat? Próbáltok maradni a már bevált receptnél vagy inkább a kísérletezés híve vagy?

Nem könnyű kivonni magad a sikereid hatása alól, főleg ha akkora hyperól van szó, mint a Tarantula esetében. Egy ideig önkéntelenül is ezen a vonalon mozogtunk tovább, aztán egyszer csak túlnőttünk rajta, egysíkúnak éreztük magunkat. Ha megnézed a mostanában készült zenéinket, mondjuk a Drumcodeon vagy az Octopuson megjelenteket, hallható a fényévnyi különbség. Szeretjük a változást és sokszor kiborító, amikor azt várják, hogy mindig ugyanazt az öt zenét játsszuk, ami miatt megismertek. Szerencsére nem ez az általánosság, a közönség szereti, amikor a határainkat feszegetjük.

 

Kalleval úgy hírlik, viszonylag messze laktok egymástól- ez nem nehezíti meg a közös munkát?

Kezdetben csak wav fájlokat küldözgettünk, aztán sokáig skypeon dolgoztunk. Mostanában pedig egy közös tárhelyen osztjuk meg egymással a munkánkat. Lenyűgöző dolog ám a technika!

 

Te hogy látod, milyen egy tehetséges DJ vagy producer?

Keverni nem olyan nagy ördöngösség. Hangulatot teremteni, ívet adni, narratívát… ezek azok a képességek, amelyek meghatározzák, kiből lesz valami. Sok ember azt gondolja, ez csak az ütemről és a technikáról szól, és bárkiből lehet DJ. Bizonyos fokig ez így is van, de nem mindegy mennyire vagy jó.

 

Hogyan látjátok a szcénát jelenleg? Van olyan artist, akit mostanában kiemelkedőnek tartotok?

Amióta a technológia megengedi, hogy szinte bárki, akinek laptopja van, zenét írhasson, keletkezett egy óceán tele a közepesen szar zenéktől a teljesen kibírhatatlan szarig. Komoly erőfeszítést követel a hallgató részéről megtalálni köztük azt a néhány gyöngyszemet, azok viszont tényleg tündöklőek. Én mostanában Marc Reeve, Monoloc, Weska, Pig&Dan és Tiger Stripes zenéket hallgatok legtöbbet.

 

Mit tanácsolnál a kezdő önmagadnak?

Ismerd és tiszteld a múltat, ne próbálj senkihez hasonlítani. Az első 100 zenédet dobd a lomtárba, nem számít, mennyire gondolod jónak. Hacsak nem vagy abszolút csodagyerek, valószínűleg egy sem lesz jobb azoknál, amiket mások már kiadtak. / mondjuk azok között is sok a szemét /.