"Vannak, akik azt mondják, ne másokat utánozz, de rosszul mondják. Másolj és másolj, aztán ha megvan a technika, jön a kreativitás is."

 

Bülent Gürler aka. Butch az elektronikus zene kaméleonja, gátlástalanul mozog a különböző stílusok és műfaji határok között, nem mellesleg pedig igazi mémgyáros. Pénteken jön, addig itt egy kis olvasnivaló.

 

 

Ennyi megjelenéssel a hátad mögött, honnan meríted az ötleteket? Hogyan menedzseled a mennyiség vs. minőség problematikát?

Őszintén szólva, folyamatosan a zenén pörgök, nem is nagyon tudok kikapcsolni. Ez egyrészt jó dolog, másrészről probléma, főként a szociális életem szempontjából. Egyébként rengeteg zenét írok, de egyáltalán nem vagyok gyors, épp ezért is töltök olyan sok időt a stúdióban. Általában hét körül kelek, kilencre már bent vagyok, este hét-nyolc óra előtt nem is nagyon mászom elő. Ezzel a tempóval is minimum egy hét, mire befejezek egy tracket, de volt már rá példa, hogy három hétig is eltartott. A mennyiség mögött nálam rengeteg munka és odafigyelés van.

 

Hogy állsz a különböző kollaborációkkal? Jobban működnek ilyenkor a kreatív energiák?

Egyáltalán nem vagyok jó a közös projektekben. Rengetegszer megpróbálkoztam már vele, de csak néhány artist van, akivel valóban működik a kémia. Hohberg például ilyen, neki sok olyan skillje van, ami belőlem hiányzik. Ő nagyon vágja a dobokat és több hangszeren is játszik. Én sokkal inkább digitális beállítottságú vagyok, a szóló munkáim teljesen másképp hatnak, mint a Hohberggel közösek, ez valószínűleg a klasszikus zenei képzettségének köszönhető. Ő képzett zongorista, az apja is klasszikus zenét tanít egyetemen.

csoki

 

Sokan reménykednek benne, hogy újra hallhatunk Ricardo Villalobossal közösen zenélni. Vannak ilyen tervek?

Még több pszichedelika, trippy zenék, ez foglalkoztat mostanában. Nem mindig voltam oda ezért a műfajért, de amikor belekóstoltam, rájöttem, hogy nagyon élvezem. Villalobossal nem nagyon készülünk rá az ilyen közös projektekre, bemegyek a stúdiójába, jammelgetünk, aztán nézzük, mi történik. Nagyon természetes folyamat és jó móka ez az egész, viszont rengeteg utómunka van az ilyen felvételekkel.

 

1655055 10153766155420414 1754328511 o

 

A szettjeid híresek a rögtönzésről, a zenéd mindig belengi valami nyers vadság, ugyanakkor nagyon technikás is vagy. Mit gondolsz, mennyire számít a technika, mitől lesz valaki jó DJ? Tanulható ez egyáltalán?

Sok apró dolog összessége, hogy mitől jó egy DJ. Fontos persze, hogy milyen zenét játszol, de sokkal fontosabb, hogy mikor. Vannak emberek, akiknek nagyon jó zenéik vannak, de nem jó sorrendben játsszák le őket. Sok a fent és a lent, hiányzik a flow.

Vannak artistok, akiknek páratlan a technikai tudásuk. Nem mindig tetszik, amit játszanak, de az lenyűgöz, ahogy mindent kontroll alatt tartanak, hogy tudják, honnan és hogyan jön a hang.

És ha ezeket a tulajdonságokat összeadod, a szelekciót, az időzítést, a tudást…akkor lehetsz tökéletes. Vicces, hogy vannak emberek, akiknek ezekről a dolgokról halvány fogalmuk sincs, mégis jó vibeot teremtenek. Jók az energiáik, az emberek szeretik őket. Olyan is van, hogy kurvajó a zene, de az ember csak áll ott, mint egy gép. Ez az egész kicsit az egyensúlyról is szól szerintem.

 

Hol érzed magad leginkább otthon?

A Watergateben, Berlinben. A Watergatenek ez is az egyik legnagyobb előnye, hogy Berlinben van, így találkozhatom a barátaimmal a világ minden tájáról. Ha valaki bulizni akar, Berlinbe megy. Szeretem a Watergate fényeit és hangulatát, a legjobb hely a kategóriájában.

10438417 10154233335550414 4941791992105775564 n

 

A legtöbb feltörekvő arc csak álmodozik arról, hogy egyszer a Watergateben állhat pult mögé. Milyen érzés volt, hogy itt kaptál rezidenciát, egyáltalán, hogy jött ez az egész?

Először egy barátom szülinapjén játszottam itt, nem is bookoltak. De tetszett nekik, amit csinálok, így megjegyeztek, aztán bookoltak, és megint tetszettem nekik. És így tovább, mindig visszahívtak, mert szerették a zenémet. Ez különleges, mert a klubok főleg az alapján hívnak el, hogy hány embert hozol be magaddal, az üzlet a fő szempont. Nagyon jó érzés, hogy pusztán a tehetséged miatt kapsz helyet valahol.

 

Sokszor kalandozol a műfajok között, néha techno, néha house. Van kedvenc műfajod? Mi az oka, hogy ilyen magabiztosan mosod el a műfaji határokat?

Mindig van kedvenc műfajom, de állandóan változik, hogy éppen mi az. Néha visszahallgatom azokat a zenéket, amiket anno szerettem és hányni tudnék. Vannak, akik évről évre ugyanazt a stílust játsszák, ebben jók, ezt szeretik. Én szerelembe esem, aztán kiábrándulok. Szerintem az élet a fejlődésről szól és én nem akarok stagnálni. Szeretek változni. Nem könnyű újra és újra megújúlni, de kellenek a kihívások.

 

Fontos számodra a PR, hogy legyen egy média-identitásod, vagy jobb ha minden a zenéről szól kizárólag?

A pályám elején, ha bookoltak, azt sem tudták, hogy nézek ki, csak és kizárólag a zeném miatt hívtal el. Mára ez azért jócskán megváltozott. Mostanában nem prioritás a zene, ha odafigyelsz az imázsodra, arra, hogy kialakíts egy személyiséget a média felé, akár a világ legmenőbb DJ-je is lehetsz anélkül, hogy bármit tudnál az egészről. Szedj fel egy jó csajt, adj neki egy kis hírverést, egy-két jó tracket, managementet, jövőre már a legnagyobb fesztiválokon fogja tolni. Mindenhol. Ez lehet jó vagy rossz, ez van és kész. Számomra nincs különbség, én csinálom, amit eddig is.

fókás

 

Valami veretes életigazság a fiatalabb generációnak?

Fogj egy zenét, amit szeretsz és próbáld ugyanazt megírni. Próbálkozz, és amikor ugyanazt a hangzást képes vagy reprodukálni, akkor állsz készen arra, hogy belekezdj valami sajátba. Vannak, akik azt mondják, ne másokat utánozz, de rosszul mondják. Másolj és másolj, aztán ha megvan a technika, jön a kreativitás is.

Source: Pulse