15 május 2018

Mind Against

A berlini bázisú duót egy testvérpár, Alessandro és Federico Fognini alkotja. 2011-es feltűnésük után egy évvel jelent meg első, Cagliostro című EP-jük a Life&Death gondozásában, azóta remixeltek Roisín Murphynek és a Tale of Usnak; olyan kiadókkal kapcsolatban emlegethetjük a nevüket, mint a Kompakt vagy a Cocoon.  Corvin Clubbos fellépésük aprópóján feltettünk nekik néhány kérdést.

 

Hogyan rántott benneteket magába az eletronika?

2006 környékén Freddienek volt egy barátja, aki mutatott néhány house és electro tracket, és adott néhány leckét mixelésből is. Aztán egyre többet hallgatunk ilyesmit, felfedeztük a Warp Recordst, a Boards of Canadat, Aphex Twint és így tovább, egyre szélesebb zenei spektrumon mozogtunk. Azonban ezek az előadók azok, akikből a kezdetektől máig folyamatosan inspirálódunk.

 

Voltak más, különböző alteregóitok, mielőtt felvettétek a Mind Against nevet?

2008-ban kezdtünk el zenét szerkeszteni, ebben az időben Londonban éltünk. Körülbelül három évre volt szükségünk ahhoz, hogy gyakoroljunk, és konkretizáljuk azt a zenei identitást és hangulati világot, amit ma Mind Against-ként ismertek.

 

Hogyan találkoztatok a Tale of Us srácokkal és aztán mi adta meg a kellő löketet a közös munkához?

Alex / MA./ és Matteo / TU./ régóta jó barátok, már korábban is irtak zenét közösen. Később megismerkedtünk DJ Tennis-szel, és a többi arccal ebből a körből, így amikor 2010-ben elindult a Life and Death egyszerűen ez tűnt a számunkra megfelelő platformnak.

 

Úgy tudom, előszeretettel használtok Traktort és játszotok lemezről a DJ szettjeitek alatt. Mi a helyzet a keverővel? Mi a kedvenc és miért?

Az Allen&Heath a kedvenc, leginkább a filterek jó minősége az, ami miatt ragaszkodunk hozzá.

 

Stúdiómunkánál mi a set-up, mi az, amit a legtöbbet használtok?

Rengetegféle eszközt tartunk a kezünk ügyében, de ha ki kéne választanunk, mi az, amit a legsűrűbben veszünk igénybe, akkor a klasszikusokat mondanánk: Roland SH- 101 illetve TR 909. Ezek majdnem minden munkánkban szerephez jutnak, de szeretjük még a Korg Monopolyt, a Juno 60-t, vagy az Akai VX 600-t is többek között. Analóg kompresszorban kicsit megdolgozzuk a hangokat, aztán Logicban pontosítunk rá.

 

Nem olyan rég költöztetetk Olaszországból Berlinbe. Hogyan látjátok, mik a főbb különbségek a két ország között a klubszcéna szempontjából?

Az utóbbi tíz évben történt technikai fejlődésnek és az internet vívmányainak köszönhetően szerintünk sokkal inkább lehet egy nagy, globalizálódott szcénáról beszélni, mint országok közti különbségekről. Ennek ellenére otthon gyakran éreztük az igazi motiváció hiányát a klubbereken, a legtöbben csak lazításképp mennek el bulizni, nincs egy konkrét, erős zenei érdeklődés. Berlinben épp az ellenkezőjét tapasztaltuk. Egyébként is bejön nekünk ez a légkör, illetve munka szempontjából is hasznos, hogy itt nagyobb az esély a személyes kontaktra azokkal, akikkel együttműködünk.

 

 

Az utóbbi pár évben a világ számos pontján megfordultatok. Melyik ország, esetleg klub hagyott bennetek mélyebb nyomot?

Szívesen emlékszünk vissza Isztanbulra, ott egészen egyedülálló élményben volt részünk tavaly júniusban. Csodálatosak az emberek, és egyszerűen varázslatos az atmoszféra. A kedvenc európai klubunk pedig a TrouwAmsterdam, az ottani esténket is gyakran emlegetjük.

 

Számíthatunk tőletek mostanság valamilyen nagyobb dobásra, újabb releasere?

Több remix felkérés fekszik jelenleg a munkapadunkon, illetve elkezdtük összeszedegetni a gondolatainkat egy újabb EP-hez, de jelen pillanatban ennél többet nem mondhatunk.

 

 

 

Leave a Reply